jempot masok !


Click here for Myspace Layouts

Monday 4 July 2011

YA ALLAH , apa patut aku buat ?ampunkan aku YA ALLAH

assalamualaikum ,

maaf lama kita tak berbicara ,
straight to the point lahh .

okeh , aku makin malass ,
aku dah lupa azam aku yg dulu .
nak maju , nak berjaya .
tapi sekarang ?
mana semua tu ,
aku sedih sebab buat mak aku sedih .
pagi tadi ada majlis penerimaan netbook kat sekolah aku ,
mak aku cakap , dengan adanya netbook tu ,
aku akan lebih maju jaya dalam pelajaran.
mak aku nak aku berjaya dalam pelajaran .
aku terkilan kerana beliau hanya mampu tersenyum ,
ketika melihat kejayaan anak orang lain.
sungguh aku terkilan sebab aku dapat 3 a dalam exam baru baru ni ,
aku pasti bila aku tak dak kat rumah.,
mak aku mesti menitiskan air mata beliau .
tapi aku nak beliau tau ,
aku sememangnya tersangat ingin membanggakan beliau ,
TERSANGAT ,
aku ingin berusaha ,
tapi aku tak tau apa yg membantutkan niat aku .

dan aku gagal menjadi seorang muslimah yg sejati ,
solat aku dah abaikan.
dah lama aku tak sentuh dan alunkan ,
ayat kitab suci AL QURAN .
maafkan hambamu YA ALLAH .
aku telah kecewakan seorang ibu yg bertarung nyawa ,
ketika hendak melahirkan aku .
aku kecewakan seorang ibu yg berjaga siang malam ,
menjaga aku , ketika aku sakit demam.


aku meninggikan suara pada abah dan mak ,
hanya kerana mereka mengingatkan aku supaya,
menunaikan suruhan ALLAH S.W.T .

bimbinglah aku YA ALLAH .

jangan biarkan aku leka dengan nikmat duniawi .

bukakanlah pintu hati dan mindaku agar ilmuku penuh di dada

aku sayang MAK dan ABAH aku . .


see you ,
bye dear .
assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment